Keukenbrand in flat Drachten door pannetje op vuur

In de nacht van vrijdag op zaterdag heeft er brand gewoed in een appartementencomplex aan de Ratelwacht in Drachten. De bewoner van het appartement waarin de brand ontstond raakte daarbij gewond.

Een ambulance bracht de bewoner voor controle naar een ziekenhuis, hij had rook ingeademd.

De brand ontstond door een pannetje op het vuur. De bewoner had dit pannetje op het vuur staan en was in slaap gevallen op de bank. Hij werd wakker van een brandlucht en belde de brandweer. Bij aankomst van de brandweer stond het trappenhuis vol met rook. De brandweer heeft de flat geventileerd en hoefde niet te blussen. Of het appartement schade heeft opgelopen is onduidelijk.