Jumbo haalt 1972 euro op voor Prinses Beatrix Spierfonds

Drachten

De Jumbo supermarkten in Drachten, Surhuisterveen, Leek, Bedum en Haren hebben geld ingezameld voor het Prinses Beatrix Spierfonds.

De actie heeft 1972 euro opgeleverd. Dit geld komt ten goede aan wetenschappelijk onderzoek naar spierziekten. Elly Paulusma, collecteorganisator van het Prinses Beatrix Spierfonds,  is enorm blij. ,,Het ultieme doel van het Prinses Beatrix Spierfonds is alle 600 spierziekten de wereld uit. Met de mooie opbrengst van de Jumbo supermarkten kan er een stap gezet worden in wetenschappelijk onderzoek naar spierziekten.” Over het Prinses Beatrix Spierfonds Het Prinses Beatrix Spierfonds zet zich al zstig jaar in voor mensen met een spierziekte in Nederland. ,,Het is ons doel om alle spierziekten de wereld uit te krijgen, ons middel is wetenschappelijk onderzoek. We financieren en stimuleren onderzoek naar genezing, en naar een betere kwaliteit van leven voor patiënten nu. En met succes! Dankzij de financiering van het fonds is er onder andere een levensreddend medicijn voor de ziekte van Pompe ontwikkeld en zijn wetenschappers op de goede weg naar een therapie voor de ziekte van Duchenne." Maripaan Groep, Jumbo Supermarkten Het initiatief is afkomstig van de Stichting Maripaan Teaming. Dit is het goede doelen project van de Maripaan groep. Deze bestaat uit veertien Jumbo winkels in het noorden van het land, van de franchisenemers Anrico Maat en Paul Papo. Zij hebben winkels in Drachten, Surhuisterveen, Haren, Leek, Bedum en Groningen. Teaming geeft de Maripaan Groep de mogelijkheid concreet maatschappelijk betrokken te zijn. Het gaat hier zowel om medewerkers als klanten. Medewerkers hebben de mogelijkheid een euro van hun periodesalaris te doneren en klanten kunnen hun flessenbon kwijt in een speciale box bij de emballageband. De Maripaan Groep neemt de overheadkosten volledig voor haar rekening. Zo kan met vele kleine beetjes een mooi bedrag worden gedoneerd.

Redactie